Sunday, June 11, 2006

Iran skulle ha vunnit

Som varje sund och rimlig antiimperialist hejade jag på Iran i matchen mot Mexiko idag. Men de mexikanska vargarna lyckades oförtjänt lura till sig några enkla nickmål och sätta sprätt på en hel nations drömmar. Det vore ett ogiltigförklarande av hela arrangemanget om Iran åkte ur VM. Skickar man ut ett av världens skickligaste lag på det här viset kommer mästerskap förlora sin centrala roll och bli som vilken korplagscup som helst. Det här är skandal.

Tänker inte ens kommentera det svenska landslagsfiaskot.

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Sunda och rimliga antiimperialister.

5:54 AM  
Blogger Nostalgi said...

1. Nej jag förnekar inte förintelsen.
2. Jag vill ändå inte att Iran bombas sönder tillbax till stenåldern.
3. jag hänger mycket sällan med nazister för att dom vill skicka ut mig och min familj.

1:18 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nej, jag påstår inte att du förnekar förintelsen. Men det kan vara intressant att reflektera över vilket sällskap man hamnar i om man nu hejar på Iran av politiska skäl. Jag är själv vänster men det är ett faktum att Irans president är en förbannad antisemit och historierevisionist.

4:03 PM  
Blogger Nostalgi said...

Ja, alltså det finns ju många förtryckande regimer i världen. Det innebär inte att landets befolkning bör mördas och förintas (se Förintelsen). Därav antiimperialist.

7:44 AM  
Anonymous Anonymous said...

passar inte galoscherna är det bara att pallra sig hem..

7:53 AM  
Anonymous Anonymous said...

Det blir lite förvirrande när vi är flera som är fega nog att vara anonyma. Jag vill understryka att det inte är samma person som skrivit de två första kommentarerna (nämligen jag) och ovanstående idiotkommentar.

Hur som helst, efter att ha läst dina förklarande kommentarer förstår jag dig lite bättre. Men jag tycker fortfarande att den som antyder att man måste heja på Iran för att vara "sund" borde utveckla resonemanget för att undvika att förknippas med dom som hejar på Iran av mer suspekta skäl. Det är väldigt lätt att tolka ett sånt uttalande som ett stöd för Ahmadinejad. På andra vänsterbloggar har jag för övrigt sett oroväckande tendenser att försöka trivialisera dennes rasistiska utspel.

5:36 PM  
Anonymous Anonymous said...

Åååhhh - trams! Att heja på ett fotbollslag är väl inte att heja på en president. Humorbefriade pucko.

6:18 AM  
Anonymous Anonymous said...

Looking for information and found it at this great site... Cruise greece Arizona alpine oak bookcase procure online nissan users Airport car rental buffalo prescription sales statistics advertisement.php wbb van auto floor mats Case court federal legal malpractice Dodge dakota ecm Cadillac sedan deville concourse2b1994 Short term disability insurance us Isuzu truck uk talleres alfa romeo barcelona video conferencing picture tiffany design dress cheap or bontril alfa romeo 159 testdrive Kids backpacks wheels Camping arenilla Ultimate forex trading stock market currency exchange

3:57 PM  

Post a Comment

<< Home